Friday, February 22, 2008

M&M ve DAMLA CIKOLATALI KURABIYELER

CHOCOLATE CHIP M&M COOKIE
MALZEMELER:
* 113 gr tereyagi, oda sicakliginda beklemis olacak
* 1 cay bardagi ( ya da iri Turk kahvesi fincani) esmer seker
* 1 cay bardagi seker
* 1 yumurta, hafifce cirpilmis
* 1 cay kasigi vanilya ozu (ekstresi)
* 1 su bardagi + 1 cay bardagi un
* 1 cay kasigi, tepeleme dolu, kabartma tozu
* 1 cay bardagi kirik badem
* 1 su bardagi damla cikolata
YAPILISI:
* Tereyagi ve sekerler mikserle krema kivamina gelinceye kadar cirpilir.
* Sirayla cirpilmis yumurta ve vanilya eklenir. Her eklemeden sonra mikserle tam bir karisim saglanana kadar cirpilir.
* Unun icine kabartma tozu elenir, bademler de karisima katilir.
* Un karisimi tahta kasik yardimiyla, tereyagi karisimina eklenir.
* Un ele yapisir kivamda olmali.Gerek gorurseniz kontrollu olarak bir miktar daha un ekleyebilirsiniz.
* Son olarak damla cikolatalar eklenir ve karistirilir. Butun hamura esit sekilde yayilmasi saglanir.
* Bu hamurdan 24 (24 rakami kitapta yazan, benim daha az kurabiyem oldu) kucuk kurabiye cikiyor. Hamur 24 esit parcaya bolunup, yagli kagit serilmis tepsiye dizilir, hafifca uzerlerine bastirilir.
* 175 derecede onceden isitilmis firinda 12 - 15 dk pisirilir.
* Kurabiye pistiginde yumusak olur, hemen tepsiden cikartilmaz, sogumaya birakilir. Pisirme suresinde , firindan cikardigimiz tepsinin isisiyla kurabiyelerin pismeye devam edecegini hesaplamaliyiz.

Kutuphaneden odunc aldigim LE CORDON BLEU -complete cook-'tan aslina uygun bir tarif denemek istedim. Gercekten butun asamalari aynen uyguladim. Fazladan biraz daha un ekledim, bir avuc kadar. Ben iki olcu yapmistim, bir de yumurtalarin buyuk - kucuk olmasi sanirim un miktarina etki ediyor. Asagidaki kurabiyeler ilk pisirdiklerim, uzerlerine bastirip yassiltmayi unutmusum. Burada firinlar bir antika. Alti ve ustu ayni anda calismiyor. Ben de sagolsun firinin alt kisminin fazla hararetli oldugunu bu kurabiyemle anlamis oldum. Alti birden pisince kurabiyeler yayilamadi.
Ustteki kurabiyeleri ki hamuru ayni hamur, yassiltmayi unutmadim. Bir de ortalarina M&M cikolatalardan ekledim, yani herhangi ici cikolatali renkli sekerler. Baktim herkesin Turkiyede bilinen sekliyle bonibonlu kurabiyeleri var, benim neden olmasin dedim. Aslinda yok bi farki. Daha cekici gorunuyor o kadar, lezzete bir katkisinin oldugunu dusunmuyorum.
Her iki sekilde de kurabiyelerim cok lezzetli oldu, bir an once bitseler de, yiyemesem diye eziyet cektim. Ama arka arkaya 5-6 tanesini meyve suyu esliginde yuvarladim. Hem de bunu bir kac defa yaptim :(
Internette binlerce damla cikolatali kurabiye tarifi var. Kabartma tozu yerine karbonat da kullanilabilir. Daha onceki tarifimde oldugu gibi , her ikisi bir arada da kullanilabilir. Onemli olan TEREYAGI + ESMER SEKER. Bu kurabiyelerde iyi sonuca ulasabilmek icin tereyagi ve esmer seker olmazsa olmaz.Onun haricinde, dilerseniz damla cikolata degil de parca cikolata kullanabilirsiniz, beyaz damla cikolata kullanabilirsiniz, badem yerine findik ya da ceviz kullanabilirsiniz vb.

Yukaridaki fotograf, gun isiginda cekebildigim ilk yemek fotografim. Su ana kadar herhangi bir kompozisyon yapma basarisi gosteremedim ama en azindan ustteki ve alttaki fotograf arasindaki farkin gun isigindan kaynaklandigini anlayabiliyorum.
Kurabiyeleri begenmenize sevindim, bu konuda hepinizle hemfikirim, cunku ben de begendim, mutlaka deneyin, ozellikle evdeki tavsanlar cok sevecektir.

Bu tarifimle PDCS etkinligi - 16 etkinligine katilmak isterim, ev sahibimiz http://papatya68.blogcu.com/ kendisine kolayliklar diliyorum

CHOCOLATE CHIP COOKIES

9 comments:

eyvahhyemekyandiocakbatti said...

vayyyyy danıelimizsin anası neler yapmış bugünnnn ellerine sağlık bebişim bu kurabiyelerden bende yapmıştım bonibonlarını yiye yiye....bızdık napıyor öp benim için...heeee kruvasan harika olmuşta bunu yersek termal sauna don falan paklamaz bizi ....hadeee çok öpüyorum seni de get yoldan çıkarma beni kilo veremiyorum zaten tıkandım kaldım 68-69da...neyse bi formül buldrum 3 ayda 20 kg vermiş akşam haberlerde izledim toksin attırıcı bitki çayı metabolizma hızlandırıco bitki çayları.....sanada annatırım ne olduğunu ben bi içiyimde...hade öptümmmmm

meleginmarifetleri said...

selam ben geldim kurabiyeler nefis olmuş öyle görünüyr ellerinize sağlık.
ama luck harika yavrularına da bayıldım bende beklerim bendede var bir sürü kız köppeğim kız kedim kız papağanım kız ama bir çocuğum var oğlan:) beklerim hoşçakal

ugurbocegimleafiyetle said...

Çok şeker görünüyorlar, ellerine sağlık..

Baharcicegi said...

Canim cok sirin olmuslar renkli civil civil,cocuklarin dogum günü icin ideal bir kurabiye,eline saglik

Aybike Ceylan said...

Nagehan'cigim,
Tam kizlarim agzina gore bir kurabiye olmus, ellerine saglik.Guzel bir hafta sonu diliyorum.

Feyza Fidan said...

Şefimmm, hankısına yorum yazacağımı şaşırdım valla...Bu kurabiyeler enfes olmuş, oğluşun nasıl yemiştir kimbilir renkli renkli :))) Valla benim kız görse bunları, yapışır yakama, bana yap bundan die :)))
Çok öptüm ...İyi bir hafta sonu tatili geçir ...

Kevser said...

Canim,
valla cok hizlisin sana ayak uyduramiyorum, benim evimde de hazirda M & M'ler var ve benim kizimda böyle cookie yapmak istiyordu, tarifi bekliyor olacagim, bilgine sunulur.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum gerci sen Cumartesileride kursa gidiyormusun onu bilmiyorum, neyse selamlar ve öptüm..

ezgi uğurlu said...

cnım süper olmuş bu kurbişler.enfes görün üyor.ellerine saglık sevgiler

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan said...

Hepinize guzel yorumlariniz icin tesekkur ediyorum, az once Cafe Fernando - Cenk'in M&M li kurabiye tarifini okudum, benim M&M'lerimin neden boyasinin ciktigini anladim. Cenk bu cikolatalari en sonda eklemeyi tavsiye ediyor. Kurabiyeler dedigim gibi firindan ciktigi anda yumusak oluyorlar, yani uzerine bu bonibonlarin yapistirilmasi pek mumkun.