Tuesday, February 17, 2009

HUNKAR BEGENDI

DSC07087

Uzun suredir yapmak istedigim bir yemekti. Ilk kez denedim. Osmanli mutfagindan gunumuze miras, sofralarimiza ve damaklarimiza tarifi imkansiz bir haz veren lezzet HUNKAR BEGENDI !!
Aybike nin blogunda da gorunce iyice heveslendim. Burada en yaygin patlican tombul ve sandal buyuklugunde olanlar. O patlicanlari eger patlicani kozlemem gerekiyorsa aliyorum. Tarif icin sizi Aybike'ye havale ediyorum.
Ben ne gibi degisiklikler yaptim, onlari anlatayim. Et olarak CHINESE FONDUE olarak paketleniP satilan eti kullandim. Bu eti ilk kez okulda denemistik, dana eti sevmedigim halde cok begenmistim. Bu et sanirim dananin bonfile eti ve et dondurulup makinayla dilimlenmis. Cunku dilimler kagit gibi.
Et donmus olarak pisirilmeye baslaniliyor ve pisirilirken parcalaniyor yani dogramaya gerek yok ama ben ince seritler haline getirdikten sonra pisirdim.
Nasil pisirdigime gelince, once tavada yagi isttim, eti attim. Sicak yaga atildiginda, et pek su birakamiyor. Su birakip cekmesi zaten pek istenilen bir durum degil. Et pistiginde kurutmadan kucuk dogranmis soganlari hemen ardindan yine kirmizi biberleri attim. Etin soganin ve biberin tadi oyle guzel birbirine geciyor ki, begendinin uzerinde kizgin kumlardan serin sulara atlama etkisi yaratiyor :)

Begendi icin ne soyleyebilirim ? Unu kavurduktan sonra yumusacik kozledigim (firinda aluminyum folyonun icinde pisiriyorum patlicani, kozu kim kaybetmis de ben bulayim) patlicani attim. Onu da kavurdum. Unu kavururken hafifce kokusu cikana kadar karistirmaya devam edin, un cig kalmasin. Benim tek hatam biraz tuzlu yaptim, o yuzden gereginden fazla sut kullandim . O noktada da dikkatli olmak lazim, Cunku kasar peynirinin de tuzu var.
Sonuc olarak , hunkar begendiyi begenerek yedik, Allah olmayanlara da versin.

NOT : Arkadas listeme, ya da soyle diyelim, izledigim bloglar listesine yeni uyeler eklemek istiyorum. Liseteye sizin blogunuzu da eklememi uygun bulursaniz bana bir mesaj atin lutfen. Listeyi bu sekilde yapabilmek icin cok ugrastim, tarif edileni anlamadim bir sure, sonunda basardim. Simdi listemi uzatmak istiyorum. Eklemek istedigim bloglarin yemek blogu olmasini rica ediyorum. El isleriyle pek alakadar degilim cunku. Ayrica cok bulanik fotograflara bakamiyorum, gozum sulaniyor basim donuyor, bir anda dengem kayiyor :) Mumkunse fotograflari cok flu olmayan bloglar olsun. Ayrica eger muzik uygulamasi varsa o da benim icin uygun degil. Cunku internette surekli bir seyler izleyip dinliyorum. Actigim blogta muzik varsa iki ses ust uste geliyor, ya da blogtaki muzik sesi cok kuvvetli oluyor, ev ahalisi yataklarindan zipliyor. Sesi kisik bile olsa muzik uygulamasi olmuyor iste ben zaten bir seyler seyrederken ve dinlerken. Onun disinda listemi cogaltmak icin blogunuzu eklememe musade ederseniz sevinirim.
BIR NOT DAHA: Blogunda muzik uygulamasi olmasina ragmen ziyaret etmekten vazgecmedigim bir blog var, o da kendini biliyor zaten. Ne yapalim bir kisilik iltimas kontenjanim var da :)

12 comments:

DENİZSEFASI said...

ben de beğendim :)) ellerine sağlık hemşerim.

sorunu cevaplayım;
kumanda panelinden yerleşime giriyorsun. oradan gadget ekleyi tıklıyorsun. çıkan listeden blog listesi ekleyi seçiyorsun. açılan pencede listeye ekle seçeneğinden istediğin blog adreslerini giriyorsun. kaydedince sayfanda kim ne yayınlamış görebilirsin.

sevgiler...

Anonymous said...

diyecek hiç birşey yok nagehan.

harika görünüyor.

ben patlıcanlı herşeye bayılırım.

öperim yanaklarından

Anonymous said...

Canim, askolsun, biktiracak bir sey yok ki, seve seve yardimci olurum. Blog listesini düzenleye girdin ya, En yeni ögenin kücük resmi diye bir shik var, onu isaretliyorsun, ondan sonra sanirim resimler görünür. Baska sorun varsa cekinmeden sorabilirsin. Sevgiler.

elif said...

beni eklrsen sevinirim.. başardığına sevindim.. bayağa uğraştın heralde

DENİZSEFASI said...

nagehancığım,

merkez park merkez cami'nin hemen yanında, nehrin kıyısı boyunca uzanıyor. özlemişsindir sen de memleketini :)

canım senin resminin neden görünmediğini bilmiyorum ama resmin boyutundan olabilir diye düşündüm.

öpüyorum seni...

pelince said...

Negehan harika bir görüntü,patlıcanı çok severim....

Ellerine sağlık...

Sevgiler.

Disalce said...

yaaa köz olsa dimi..nerdeee...

çok beğendiğim bi tarif...hünkar bile beğenmiş ben mi beğenmiycem...

patlıcanı çok seviyorum...birde köz olsa harika tabii...

ellerine sağlık nagehanım....nefis görünüyor...

ayrıca bende müzikli bloglardan çok hoşlanmıyorum...aynen senin anlattığın gibi oluyorum....

öptüm canım...

TAZE NANE said...

Çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler......

Aybike Ceylan said...

Ellerine saglik Nagehan'cigim,
Cok guzel gorunuyor, umarim begenmissinizdir.

Herkese cok selam ve sevgiler...

sarımutfak-hande said...

ellerine sağlık nefis olmuş cnm bizdede çok sevilir ve tenir bu yemek
sevgiler

Jasminskager said...

Canim ellerine saglik muhtesem olmus bayilirim patlicana.
Bu arada uygun bulursan beni ekleyebilirsin canim.Bende ayni fikirdeyim muzikli bloglari actigim zaman acmamla kapamam bir oluyor canim.

SEVGILERLE

Anonymous said...

uzun zamandır sessiz takipçinizim :)cok yakın bır arkadasımla beraber bızım de yenı bır bloğumuz var
www.hamaratdostlar.blogspot.com
izmirden sevgiler:)
pınar