Wednesday, February 11, 2009

ELMALI KUP

DSC07018

'Yemekteyiz' programinda yapildiktan sonra bir cok blogda arz-i endam eden Elmali Kup. Benim de bir tane olsun istedim. Zaten elmali butun tatlilari severim, elmali tart benim icin baklavadan once gelir.
Klasik bir elamli ic hazirladim.
4-5 tane elmayi soyup rendeledim. Icine goz karari seker koydum. Elma zaten sekerli oldugu icin fazla sekere gerek yok. Elma sulanmamasi icin mumkun oldugunca az karistiriliyor.
Elma pistikten sonra icine tarcin guzel yakisiyor , ben unuttum. Asagida otografini gordugunuz PECANi dovup, koydum. Pecan kurabiye, tart gibi findik, ceviz kullanilabilen heryerde kullanilabilir. Cevizle akraba olurlar ama bu da degisik guzel bir tat. Cevizde olabilen kekremsi aciliga su ana kadar pekanda rastlamadim.

Gelelim kupumuzun pudingine. Ben sutlu irmik yaptim. Herhangi bir puding olabilir. Sutlu irmikte 1 litre sute 8-9 kasik irmik yeterli oluyor. Fakat her irmik ayni degil, kimisi cok kolayca katilasiyor. Boyle bir durumda cok basitce biraz daha sut ve seker eklenilebilir. Sutlu irmik pistiginde goruntu olarak cok akici olmali. Cunku irmik sogudukca donuyor. Her zamanki yaptiginiz pudinge ya da muhallebiye gore kivami daha akici olmali. Biraz da vanilya ekledim , lezzet ve guzel bir koku katti.

DSC07007

4 comments:

Anonymous said...

Yemekteyizi izlemediğim için bir.ok blogta elmalı kup olmasını çözememiştim.Ellerine sağlık

Ayrıca Lara bebek hayırlı uğurlu olsun,darısı başıma:)
normal doğum konusundaki tavsiyen için teşekkür ederim.Herşey yolunda giderse normal dışında bir tercihim olmayacak(epidural konusunda hala kararsızım)

sarımutfak-hande said...

değişik ve güzel olmuş cnm
ellerine sağlık

Feyza Fidan said...

Nagişim enfes görünüyor elmalı kupun..Ben böyle hafif ve şık tatlılara bayılıyorum zaten..Bu kupa kuru üzümde olur mu acep diye düşündüm, herhalde konur değil mi?
Elceyizlerine sağlık canımcım,
Seni ve kuzuları çok öptüm...

Nilay Cinisli said...

canımcım hariha görünüyorrrr...ellerin dert görmesin..şu pecanları bir de burada bulabilsek çok güzel olacak :))öpüyorum canımcım kucak dolusu sevgiler