Tuesday, February 12, 2008

PORTAKALLI BISCOTTI

ORANGE BISCOTTI
MALZEMELER:
* 525 gr un
* 2,5 tatli kasigi kabartma tozu
* 1 cay kasigi tuz (tarifin orijinalinde tatli kasigi ile verilmis ama bana fazla gorundu)
* 65 ml kanola yagi (herhangi bir siviyag)
* 190 gr seker
* 2 yumurta
* 2 yumurta beyazi
* 1 tatli kasigi portakal kabugu rendesi (rendenin en ince yeriyle rendelenmis)
* 1 tatli kasigi limon kabugu rendesi (rendenin en ince yeriyle rendelenmis)
* 1 tatli kasigi sivi vanilya (toz halindeki de olur)
YAPILISI:
Seker , yumurta ve yumurta aklarini mikserde cirpiyoruz. Yumurtalar kabardiktan sonra yagi ekliyoruz, mikserle cirpmaya devam ediyoruz. Limon ve portakal kabugu rendesini koyuyoruz.Unun icine kabartma tozu, ve tuzu ekleyip karistiriyoruz. Sekerli karisimin icine unu kontrollu bir sekilde ekliyoruz, hamur ele yapisiyor olmali.
Yagli kagit koydugumuz firin tepsisine biscottiyi elimizle yayiyoruz. 10 cm eninde olmali, kalinligi 2 cm, elimizle sekil veriyoruz.Kenarlarindan biraz bastiriyoruz, orta kismi yuksek olmali.Uzerine cirpilmis yumurtayi firca yardimiyla suruyoruz. 175 C (350 F) onceden isitilmis firinda pisiriyoruz, bicakla pisip pismedigini kontrol edebiliriz.
Biscotti firindan ciktiktan sonra, ilk sicakliginin cikmasini bekliyoruz. Ilikken biscottileri ekmek bicagiyla kesiyoruz, 1 - 1,5 cm kalinliginda verev parcalar kesiyoruz. Bu haliyle biscotti yeterince guzel bir kurabiye. Fakat biscottiler iki kere firinlaniyor. kestigimiz parcalari yeniden yagli kagit serilmis bir tepsiye diziyoruz. Kesilmis bir yuzleri tepsiye donuk sekilde olmali. En az 15- 20 dk yeniden firinliyoruz 150 C firinda.
Benim biscottilerimin uzerine yumurta surulmedi, cunku ben unuttum. Ayrica ikinci kez firinlamadim. Bu sekilde zaten yeterince guzel. Harika bir limon ve portakal kokusu yayiliyordu, uzaktan bile. O kadar guzeldi ki, oglumla biscottileri paylasamadik, ondan arta kalanlari ben afiyetle yedim.


INGREDIENTS:
* 3 cups flour
* 2 1/2 tsp baking powder
* 1/2 tsp salt
* 1/4 cup canola oil
* 1 1/4 cups sugar
* 2 eggs
* 2 egg whites
* 1 tsp grated orange zest
* 1 tsp grated lemon zest
* 1 tsp vanilla

14 comments:

EZGi :)) said...

çok güzel olmuş sunumu canım ve çok hoş görünüyor.ellerine saglık koskocaman sevgiler

Leziz Tarifler said...

Merhaba, cheesecake için bıraktığın yoruma teşekkür ederim moralim düzeldi..:) Biscottin çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

Aynur said...

tedaviyemi ihtiyaci varmis bu tarifin:) derdi ne bakalim :)

eline saglik cok guzel gozukuyor

sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Aynur said...

anaaa amerikada cay bardagi yok mu :)

bizde almanyadayiz ama cok sukur turkiye de ne varsa vardir diyebilirim :)

sen bana turkcelerini söle ben cevireyim sana :) Ben simdi asik eden tarifler etkinligine katilcam senide ona beklerim gel katilalim ::))) esin sevgilin falan varsa kacirma ::))

aynur

Ferah Gülşen said...

Portakallı harika olmuştur eline sağlık. Oğluna ve sana afiyet olsun.

Disalce said...

görüntü güzel,tadı güzel..daha ne olsun..ellerine sağlık....

sen ayrıntılı bir şekilde yazarak zaten tedavi etmişsin....

öptüm canım...

Feyza Fidan said...

Canımcım, enfes olmuş besbelli..Portakal neyin içine girmişte miss gibi kokmamış ..Ellerine sağlık..

. said...

SELAM:)))
YORUMUNUZA COK TESEKKÜR EDERIM,ZIYARETINIZDEN MUTLU OLDUM.
BENDE IADEI ZIYARETTE BULUNMAKTAN MUTLUYUM.TARIFLERINIZIN HEPSI BIRBIRINDEN GÜZEl.YEMEK YAPMA ISINI MESLEKI EGITIMINI ALARAK MESLEK EDINMEYI DÜSÜNMENIZ COK GÜZEL.UMARIM ÖNÜNÜZE KOYDUGUNUZ HEDEFI BASARIYLA GERCEKLESTIRIRSINIZ.
HAMBURG'DAN SEVGILER.

Damak Tadı said...

Çok nefis görünüyor,ellerine sağlık..

Sevgiler

whitebrownie said...

Sizi Devletşah'ın sayfasında gördüm, merak edip sayfanıza ziyarete geldim. Tebrikler. Ben de istiyorum ama (blog oluşturmayı ve yemek yapmayı) henüz bir arpa boyu yol gidemedim :)
Ufaklığın yemek sorunu için üzülmeyin, sonra açılır. Sadece geniz eti ya da bademcik gibi bir sorunu var mı diye araştırın. Benim kızım geniz eti ve bademcikleri alındıktan sonra bir canavar olmuştu.
Selamlar
Ülfet

pelin said...

merhabalar
biscottiler harika görünüyor ellerine sağlık. ben henüz hiç biscotti tarifi denemedim.inşallah yakın zamanda seninkini yapmayı planlıyorum. sevgiler

Aybike Ceylan said...

Ellerine saglik, sanki kokusu buralara dek geldi:)

Sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi said...

Canim,
demek harika bir limon ve portakal aromasi yayildi bu biscottileri pisirirken?

Valla böyle seyler yazilinca ben kopuyorum resmen, bize de sadece hayal etmesi kaliyor, ellerine saglik arkadasim, lezzetini sadece tahmin edebiliyorum bu mesafeden.

Selam ve sevgilerimle..

Nilay Cinisli said...

Canım,
Harika görünüyor belli ki lezzeti nefis..Ben de çikolatalısını yaptım yakında yayında olur :)Sevgililer gününü kutlarım...Kucak dolusu sımsıcacık sevgilerimle