Wednesday, January 30, 2008

DAMLA CIKOLATALI KURABIYE

(fotografin uzerine tiklarsaniz, kurabiyeyi uzanip alasiniz gelir :) benden soylemesi)

Tarifini en kisa zamanda verecegim. Gecenin bir yarisi aklima dustu, pisirdim, fotograflarini bloguma koydum, kurabiye hala ilik. Firindan bloga servis.
Tadina bakip dilimi bile yaktim, ozellikle sicak cikolata, 'cozz' diyerek yapisti. Isin sirri, bitter damla cikolata ile esmer seker.
Sira geldi tarifi eklemeye

Benim aradigim, yorumlarda Kevser'in bahsettigi gibi, Amerikan tarzi bir kurabiye(cookie) ariyordum, aradigim tarifin Turkcesini Evcini'nin sayfasinda buldum. Tarifi onun sayfasindan oldugu gibi kopyaliyorum. Sonra da benim maceralarimi anlatacagim :)

MALZEMELER:
*113 gr. tuzsuz tereyağı, oda sıcaklığında iyice yumuşamış
*1 su bardağı (200 gr.) kahverengi toz şeker
*3 yemek kaşığı toz şeker
*1 adet iri yumurta
*2 tatlı kaşığı vanilya esansı
*1 + 3/4 su bardağı (219 gr.) un
*½ tatlı kaşığı kabartma tozu
*½ tatlı kaşığı karbonat
*½ tatlı kaşığı tuz
*1.5 tatlı kaşığı instant kahve (nescafe)
*1 su bardağı damla çikolata veya küçük küpler halinde doğranmış bitter çikolata
Tarif:
-Fırını 170 dereceye (turbo-fanlı fırınlarda 150 derece) getirin.
-Derince bir karıştırma kabına yağı, kahverengi şekeri ve toz şekeri koyun. Mikseri orta hızda çalıştırın ve 30 saniye boyunca malzemeleri çırpın.
-Yumurtayı ve vanilyayı ekleyin. Mikserle 15 saniye boyunca tekrar çırpın.
-Ardından karıştırma kabının içine unu, kabartma tozunu, karbonatı ve tuzu eleyin. Elinizle hamuru yoğurun.
-En son olarak çikolatayı ve kahveyi ekleyin. Tekrar yoğurun.
-Elinize ikişer yemek kaşığı bu malzemeden alın. Avuç içinizde yuvarlayın ve fırın kağıdı serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizin. Hamurdan topların üzerine, 4 cm. çapında genişleyene kadar, bir kaşığın tersiyle hafifçe bastırın.
-Tepsiyi fırına koyun ve 18-20 dakika pişirin. Fırından çıkınca hala yumuşak olan kurabiyeleri, soğuyana kadar bir tel ızgaranın üzerinde bekletin. Kurabiyeleriniz soğuyunca onları hava almayan bir kapta saklayın.

Dun bu tarifi kendimce uyguladim, sonuctan da cok memnun oldum, Fakat bulgur gibi dagilan bir kurabiye olmadi, ki olmasi gereken o. Mutfak terazim olmadigi icin unu tam olarak olcememistim. Biraz fazla kacmis, hamur elime yapismiyordu. Yalniz kesinlikle ve kesinlikle 18-20 dk cok. Sure en fazla 14-15 dk olsun. Ben bu kurabiyelerden yuzlercesini calistigim yerde pisirmistim, ama bize kutularda hamur halinde geliyordu, ilk kez dun evde yaptim. Kurabiyelerin rengi donmemeli, uzerlerine bastirdiginizda parmak biraz batiyor olmali, ustu yumusakmis hissi vermeli, o sekilde firindan alirsaniz, tepside zaten pismeye devam eder. Bu kurabiyelere pek sekil vermeye gerek yok, uzerlerine hafifce bastirmak yeterli, onlar zaten yayilarak istedikleri sekli alacaklar.

Dunku yaptigim kurabiyede tuz koymayi unutmustum, buzdolabindan da vanilya sisesi yerine soya sosunu almisim. Vanilya yerine soya sosu kullanmisim, tuz da oradan karsilanmis demek ki :)

15 comments:

Zeynep'le Tarifler said...

nefis görünüyor,ellerinize sağlık...
sevgiler

Anonymous said...

Harika görünüyorlar,ellerinize saglik.

Aynur said...

bende dun birazcik degisigini ama damla cikolatali olanini yapdim eline saglik süper olmus

www.aynurdantarifler.blogspot.com

sarımutfak-hande said...

SLM
GÜZEL YORUMUN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM CANIM.BENDE DEDİĞİN PEYNİR SİMİT ÇAY ÜÇLÜSÜNE BAYILIRIM.SENİN İÇİN YİYECEĞİM:):)KURABİYEN HARİKA OLMUŞ
ELLERİNE SAĞLIK
YİNE BEKLERİM
SEVGİLER

Kevser - Elda'nin Annesi said...

Cookie'ler diyarinda elbette böyle güzel kurabiyeler yaparsin, oh pardon orasi Amerika'ydi dimi, ama farketmez ha Amerika ha Kanada, süper olmuslar o kesin bir kere.

Dulavrat corbasindan bahsetmistin, sen Antakya oralardansin herhalde, hmm, güzel yemekler yapilir ordada. Tahminimde yanlissam beni uyarabilirsin.

Simdilik benden bu kadar canim, tekrar görüsmek ve yazismak üzere..hoscakal..

EZGi :)) said...

enfess görünüyor.tarifi bekliyorum canım.ellerine saglık
kocaman sevgiler

Anonymous said...

süper görünüyor.elinize saglık.

Eya said...

Kurabiyeler harika...
Ellerine sağlık...

sevgiler

zehra

NiNo said...

harika olmus canim ellerine saglik

Anonymous said...

off nefis gözüküyor gerçekten..

isterimde isterim çayımın yanına isterim :)))

ellerinize sağlık.

sevgiler..

www.misssgibi.com

Feyza Fidan said...

bayılırım cookieye..seninkilerde enfes olmuş canımcım..ellerine sağlık...

Melek* said...

çok güzel olmuş yaa ellerine sağlık

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan said...

Zeynep
Kizilcik surubu
Aynur
Sari mutfak
Kevser
Ezgi
Hunerli eller
Zehra
Nino
Zerrin
Feyza
Melek
Hepinize tesekkur ederim.
Kevser, memleketim konusunda yaklastin, guneyliyim ben de. Adana - Mersin dolaylarindan. Guney yemeklerini de cok severim.

İlker Ergin said...

canım tek kelimeyle bayıldımmmm.ben çok severim kurabiye ve çikolatayı.nerdeyse her fördüğüm tarifi denemek istiyorum.ama bunlar süper duruyor.ellerine sağlık.sevgiler.

Fulya said...

Arkadaşım kurabiyen enfes görünüyor.Ellerine sağlık.Blogun hoşuma gitti takip ettiklerime ekliyorum.